Vajaa viikko kotiutumisesta ja Ässä onkin kotiutunut erittäin hyvin. Minulla ja mun miehellä on omia koiria ollut 17 vuotta niihin vuosiin mahtuu kuusi koiraa + Ässä nyt seitsemäs eli noita pentuaikoja on tässä talossa eletty muutamat kerrat mutta aina aika kultaa muistot tästä hässäkkä vaiheesta vaikka se onkin niin ihanaa vaihetta mutta onhan se rankkaa kun talossa on pieni lapsikin. Mun mielestä lapset ja eläimet kuuluvat yhteen mutta pienen lapsen kanssa se luo omia haasteita. Kuten nää ilmat, kauheat pakkaset. Ei olla päästy Ässän kanssa vielä pihalle, mutta onneksi kaveri osaa hienosti tehdä asiansa paperille mitkä ovat yhdessä paikkaa ulko-oven edessä. Siintä sitten hivuttaudutaan ulos kun ilmat sallivat.

Isojen koirien kanssa Ässä ei ole vielä "tekemisissä" kun portin takaa ja sylissä. On ne sen verran isoja (ainakin tuo Luke) verrattuna pieneen pihiksen pentuu. Ei ne pahaa pennulle tee, mut Luken tassu on melkein yhtäiso kun Ässä niin annetaan pikkupojan vähän kasvaa ja Luken innon rauhoittua ennen kuin lasketaan niitä leikkimään keskenään. Inka pääsee Lukea aikaisemmin Ässää tapakasvattamaan onhan sillä kokemusta siintä.

Jos jotain hyvää noista pakkasista on niin ainakin se että leimautuminen on "onnistunut". Meillä Luke ja Inka on isännän koiria. Kyl ne minua tottelee mut isäntää palvotaan. Siksi Ässä on minun koira vaikka kaikkihan ne on yhteisiä mutta joku on aina koirilla se ykkösihminen niin käytän niin hyväksi kun voi tän leimautumisiän. 

Ässä on yllättänyt minut oppivaisuudellaan. Tiesin että pihikset ovat viisaita mutta että poikakoiratkin. Mulla on vähän se käsitys poikakoirista että ne on vähän yksinkertaisia. Meillä on ollut narttu kantaista noi meidän koirat. Isäntä halusi Luken kohdalla kokeilla tota uros maailmaa. Minä olin ottamassa pihiksen narttupentua mutta Bertta kun haluaa olla itse prinsessa eikä kilpailla kauneudesta tyttäriensä kanssaSilmänisku teki sitten toisenkin pentueensa pelkkiä poikia. Hyvä niin, ei kaduta pätkääkään että uros tuli taas tähän taloon. On se niin ihana, lutunen, söpöliini, oppivainen, vilperi, rasavilli, touhutoope ja ennen kaikkea viisas!!!!!!!Hymy 

                                       -Jaana-